אוטומציה תעשייתית – רובוטיקה ואוטומציה לתעשייה

אוטומציה תעשייתית

אוטומציה תעשייתית היא שימוש ברובוטיקה, מכונות ומערכות בקרה לביצוע משימות שבוצעו באופן מסורתי על ידי עובדים אנושיים. אוטומציה יכולה לשפר את הפרודוקטיביות, האיכות והבטיחות בייצור ויישומים תעשייתיים אחרים.

טכנולוגיית האוטומציה כוללת מגוון רחב של כלים וטכנולוגיות, כגון רובוטים, כלי מכונה בקרה נומרית (NC), בקרי לוגיקה ניתנים לתכנות (PLC), מערכות בקרה מספרית ממוחשבת (CNC) וחיישנים תעשייתיים. ניתן לשלב מערכות אוטומציה בקווי ייצור קיימים או עצמאיות וניתן להשתמש בהן לאיסוף נתונים לצורך תחזוקה מונעת של הציוד.

אוטומציה תעשייתית מציעה מספר יתרונות על פני עבודת כפיים מסורתית. מתקנים אוטומטיים יכולים לעבוד מהר יותר ומדויק יותר מעובדים אנושיים, והם יכולים לפעול מסביב לשעון מבלי להתעייף ויכולים לאסוף נתונים לניטור המצב הבריאותי של הציוד ולהפחתת הפסולת. אוטומציה יכולה גם לעזור לשפר את הבטיחות בסביבות מסוכנות.

בשנים האחרונות, אוטומציה תעשייתית אומצה על ידי מספר תעשיות, כולל ייצור רכב, עיבוד מזון ומשקאות, תרופות והרכבת אלקטרוניקה. המגמה צפויה להימשך כאשר חברות מחפשות דרכים לשפר את היעילות והתחרותיות.

אוטומציה תעשייתית יכולה להפוך את קווי הייצור לבטוחים ומשתמשת בתוכנות מבוססות לוגיקה להפעלת מכונות וטכנולוגיות ציוד תעשייתי אחרות. המכונה מקבלת החלטות ללא כל קלט אנושי על סמך התכנות שלה כדי לפתוח את היעילות של העבודה שלך.

למרות שזה עשוי להיראות מסובך במבט ראשון, הבה נבחן מהי אוטומציה תעשייתית דרך העדשה של דוגמה קטנה.

מה הם אוטומציה תעשייתית וסוגי פתרונות אוטומציה תעשייתית!

במפעלים ומחסנים מודרניים, התעשייה תמיד הייתה אוטומטית. מערכות אוטומטיות בתעשייה משתמשות בבקרות כגון מחשבים, תוכנות והתקנים רובוטיים לביצוע עבודה ידנית מסורתית.

טכנולוגיה מתקדמת זו מנהלת אוטומטית ציוד בנייה תעשייתי, ומפחיתה משמעותית את השתתפות המפעיל. מערכות אוטומציה כוללות בדרך כלל לולאות משוב ותוכנת חיישנים שיכולות לשנות פעולות באופן ידני כדי להגיע לערך אופטימלי אם נתונים בזמן אמת מפעילים אותן.

תהליך ייצור תעשייתי מתחיל בדרך כלל עם חומרי גלם ממכונה אחת, ואז מעובד באחר ברצף של רבים.

כיום, אוטומציה תעשייתית מעורבת בפס הייצור של תעשיות רבות. כל מכונה נתונה יכולה להיות מכשיר אלקטרומכני כגון מנועים או מקדחות. ובכל זאת, הן יכולות להיות גם מכונות כימיות כמו תנורים ומייבשים – כל מה שצריך כדי לייצר את המוצר הסופי הרצוי. עם זאת, חשיבה על תעשייה ללא מערכת בקרה יכולה להיות מאתגרת.

מהי אוטומציה תעשייתית, סוגיה ואיזו היררכיה של מערכת אוטומציה תעשייתית?

התחרות הגוברת במהירות בענף מחייבת מוצרים איכותיים במחיר תחרותי. נכון לעכשיו, הדרך המשפיעה ביותר לפתור בעיה זו היא אוטומציה תעשייתית.

אוטומציה תעשייתית משפרת את איכות המוצר ומפחיתה את עלויות הייצור והעיצוב על ידי שילוב טכנולוגיות חדשניות עם שירותים. מגזרים שונים שוקלים מוצרים שונים כדי להתמודד עם האתגרים שלהם עם מכשירים אוטומטיים.

מהי דוגמה לאוטומציה תעשייתית?
רובוטיקה מתקדמת יכולה לקבל החלטות מכריעות בפעולות הייצור. מכונות רובוטיות ו-CNC הן דוגמאות מצוינות לציוד האוטומציה המודרני של ימינו. מכשירים אוטומטיים יכולים לשלוט באירועים במגוון דרכים ולהגביר את היעילות על ידי ניטור נתונים שמוביל את קו הייצור להפחתת הפסולת.

דוגמה שבה יד אנושית הייתה משתלטת על מה שהיה צריך להיעשות באופן ידני.

בוא נגיד שיש לנו תנור שצריך כמות מסוימת של חום אבל לא יכול לעבור עליו. על מישהו הוטל להגיע לטמפרטורה הנכונה ולאחר מכן לשמור עליה למשך 30 דקות.

כדי לוודא שהם לא מפספסים כלום, הם בודקים את התנור מעת לעת תוך מעקב אחר כמות הדלק הדרושה כדי להיכנס לתנור בכל זמן נתון – הכל באמצעות ניסוי וטעייה. עם זאת, עם אוטומציה תעשייתית, הכל דואג לעצמו.

מנועים משתמשים בשסתומים כדי לשלוט במערכות לאספקת דלק לחלקי מנוע שונים. מחשב גם שולט על שסתום זה כך שייפתח אם יעמוד בסף טמפרטורה מסוים. ככל שחולף הזמן והטמפרטורה האופטימלית הושגה, הוא נסגר שוב כך שלא יוכנס גז עודף למנוע, דבר שייצור יותר מדי חום – הדבר עלול לפגוע בחלקים אחרים כגון צילינדרים או בוכנות.

חברות מיוצגות

יבוא ושירות ארצי לרובוטים וקובוטים תוצרת Sytrama, Kawasaki, Shibura

Kawasaki medical, handling, pick and place robots
Kawasaki Robotics logo

מייצרת מגוון רובוטים תעשייתיים 4-7 צירים למגוון יישומים לתעשייה, כגון: Handling, צביעה, סידורי אריזה, ריתוך ורובוטים מיוחדים לתעשיות בחדרים נקיים ועוד.

מייצרת מגוון קובוטים 4-7 צירים למגוון יישומים לתעשייה, כגון: Handling, צביעה, סידורי אריזה, ריתוך ורובוטים מיוחדים לתעשיות בחדרים נקיים ועוד.
Kawasaki Robotics logo

מייצרת מגוון קובוטים 4-7 צירים למגוון יישומים לתעשייה, כגון: Handling, צביעה, סידורי אריזה, ריתוך ורובוטים מיוחדים לתעשיות בחדרים נקיים ועוד.

Toshiba THP550
shibaura-machine-servi-tech-robotics

הינה חברה מובילה בתחום הרובוטיקה. דגמי ה- SCARA של החברה הם קרוב לודאי הרובוטים התעשיתיים הקלים והנוחים ביותר לשימוש. לחברה ניסיון רב בתחום הרובוטיקה והחברה מציעה מגוון קובוטים למגוון שימושים, ביחס עלות מול תועלת מעולה.

Sytrama 101G
Sytrama logo

מפתחת ומייצרת רובוטים קרטזיים בעלי 3 צירים ופיקוד R&B. במשך הזמן חברת Sytrama פיתחה קרוב ל- 2000 אפליקציות, ביניהן: In-Mould Labelling, הרכבה של קופסאות תכשיטים וספריות לדיסקים, משטוח ועוד רבות.